Ioana HAITCHI, Ziua de ieri

Ziua de ieri

...

Nu ştiu, ceva mi se întâmplӑ

şi mi se face de tine.

Hai sӑ mai vorbim cu dumnezeul din noi

despre ziua de ieri

sau mai bine

sӑ ţinem un post,

unul de dulce cu miere,

ca nepӑmântenele fiinţe

ce îşi construiesc adӑpost

şi casӑ şi merinde.

Ieri aveam un melc în palmӑ,

îl ajutam sӑ treacӑ strada,

L-am luat de chilie

pânӑ la primul pom cu frunza înverzitӑ,

Se cunoştea de mult cu ea,

precum Buck şi puiul de arici.

Mai ţii minte?

Ziua de ieri

e cuibӑritӑ sub coasta mea cea stângӑ,

iar de cinӑ mӑnâncӑ

şi caşcaval şi mere.

Dacӑ cireşul tӑu mai are cireşe

o sӑ facem avere.

Hai sӑ ţinem un post,

unul de dulce,

sӑ mai pӑcӑtuim poeme,

Ȋncӑ e ieri, încӑ e devreme…

Dacӑ ar fi sӑ mor acum,

nu mi-ar fi dor

decât de tine,

de tatӑl meu

şi de poeme…

Ah, şi de un Ischler! Hm, ce bun!

© Ioana HAITCHI